Spoty reklamowe – jakie powinny być?

Każdy z nas widział w swoim życiu przynajmniej setki reklam w telewizji. Nie da się ich uniknąć, można co najwyżej wyjść z pokoju w czasie ich trwania i zrobić sobie coś do jedzenia, na dalszą część filmu, serialu lub programu.

Pamiętne spoty reklamowe

spoty reklamoweJednak prawdą jest również to, że niektóre spoty reklamowe dobrze pamiętamy, podczas kiedy inne zapominamy zaraz po tym, jak je zobaczyliśmy. Od czego to zależy? Przecież każdy chce, by jego filmy reklamowe były zapamiętane przez klientów, żeby w sklepie kupili właśnie takie produkty. Zatem jak powinny wyglądać dobre, profesjonalnie wykonane i łatwe do zapamiętania filmy promocyjne? Na pewno powinno być z nich coś oryginalnego. Nie może to być znowu oferowanie proszku zapewniającego bielszy odcień bieli, czy płynu do czyszczenia, dzięki któremu nasza łazienka i kuchnia będą lśniły jeszcze bardziej niż przy użyciu poprzedniej wersji specyfiku. Video marketing powinien być zaskakujący, świeży, nowoczesny. Takie reklamy właśnie zapamiętujemy. Do tego przyda się na pewno krótki i chwytliwe hasło reklamowe. Nie może to być oczywiście coś w stylu ,,Płyn X jest najlepszy!”, bo to nudne i oklepane. Dobrze sprawdzą się hasła rymowane, które od razu wpadają nam w ucho, sprawdzają się także gry językowe, jednak nie zbyt skomplikowane.

Jeśli chodzi o spoty reklamowe to też często wykorzystują muzykę. Może to być zarówno znana melodia, jak i coś nowego, ważne, ze melodia będzie chwytliwa i łatwa do skojarzenia z reklamą. Dobre spoty reklamowe to również oczywiście profesjonalizm od strony technicznej i realizacyjnej.