Royalty Music – bank muzyki do filmów

Spoty reklamowe rozpowszechniane w mediach muszą przyciągać siłą przekazu, zwracać uwagę na markę lub konkretny produkt, zapadać w pamięci odbiorców, jednoznacznie kojarzyć się z tym, co jest promowane. Ważnym elementem filmów reklamowych oraz spotów radiowych jest muzyka. Jej twórcy często sięgają po Royalty Music.

Bank muzyki – kiedy będzie nam potrzebny?

bank muzykiPodkłady dźwiękowe towarzyszące spotom reklamowym emitowanym w telewizji czy Internecie często stają się elementem, który konsumenci zaczynają kojarzyć z określonym przedsiębiorstwem, marką czy wyrobem. Dlatego twórcy reklam muszą bardzo starannie dobierać ścieżki dźwiękowe do swoich produkcji. Największe marki często wykorzystują twórczość znanych artystów. Firma musi jednak zapłacić twórcy za wykorzystanie takiej muzyki. Mniejsze marki rzadko mogą pozwolić sobie na takie rozwiązanie. W takim przypadku idealnym rozwiązaniem będzie bank muzyki. Bazy ze zbiorami dźwięków i podkładów muzycznych stanowią prawdziwą kopalnię interesujących ścieżek. Często są one wykorzystywane jako muzyka do reklamy czy filmów (nie tylko spotów promocyjnych, ale także do filmów szkoleniowych, dokumentalnych, a nawet fabularnych). Z bibliotek oferujących możliwość wykupienia jednorazowej licencji do ścieżek dźwiękowych korzysta wiele agencji reklamowych. Royalty Music to także baza dla niejednego studia filmowego produkującego spoty reklamowe, filmy korporacyjne czy szkoleniowe.

Z banków muzyki często korzystają także firmy. W kategoriach specjalnie dla biznesu prym wiedzie zwykle muzyka do prezentacji. Wystarczy jednorazowe wykupienie licencji, aby pokazy slajdów i animacje urozmaicić profesjonalnymi ścieżkami dźwiękowymi z legalnego źródła.