Działania SEO – co warto wiedzieć

Działania prowadzone w obrębie SEO mają na celu optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, co ma na celu podniesienie ich widoczności w rezultatach wyszukiwania. Warto jednak zaznaczyć, że działania prowadzone w obrębie SEO nie są jednorodne. Jakie zatem rodzaje działań SEO jesteśmy w stanie wyróżnić?

Rodzaje działań SEO

działania seoPozycjonowanie ogólne – że tak je tu nazwiemy – odnosi się do działań prowadzonych na rzecz firm o stałym asortymencie na stronie, gdzie wykonywana jest optymalizacja strony, która z racji tego, że strona nie podlega modyfikacji przeprowadzana jest tylko raz. Frazy na jakie są pozycjonowane takie strony są raczej dość ogólne i tylko sporadycznie zostają uszczegółowione. Kluczem do efektywnych działań prowadzonych w obrębie ogólnego działania seo jest optymalizacja serwisu, wartościowy link building oraz szczegółowa analiza części konwertowanych fraz. Obecnie z racji długiego oczekiwania na wyniki ten rodzaj działań SEO jest stosunkowo rzadko prowadzony, częściej mamy do czynienia z pozycjonowaniem lokalnym. Są to działania prowadzone zwykle na rzecz mniejszych firm, gdzie frazy zostają uszczegółowione o rejon czy to o miasto, województwo a w niektórych przypadkach nawet o dzielnice. Istotnym elementem pozycjonowania lokalnego jest wykorzystanie – „Google moja firma”, dzięki czemu strona może się wyświetlić w mapkach Google, ważne tutaj jest także zdobywanie linów, które umożliwiają podanie lokalizacji. Warto jeszcze wspomnieć o działaniach SEO mających  na celu pozycjonowanie sklepu internetowego, bo te znacząco się różnią od pozycjonowania strony firmowej, konieczne bowiem w tym wypadku jest zdobywanie pozycji na całą gamę produktów czy też kategorię. Ze względu na wymianę asortymentu w sklepie słowa kluczowe musza być stale monitorowane i wymienione w trakcie trwania kampanii SEO.

Jak widać SEO to rozbudowany obszar, w którym nie sposób mówić o jednym rodzaju działań – strategii i metod pozycjonowania bowiem jest wiele i wszystko zależy od tego z jaką stroną internetową mamy do czynienia oraz jakie mają być główne cele pozycjonowania.